Old Way Vogue Session

På initiativ af Ballroom-miljøet i København, er Old Way Vogue-sessionerne et åbent rum til at øve og udveksle om den tidlige stil med vogue, også kendt som "Pop, Dip & Spin", som danner grundlaget for udviklingen af ​​New Way Vogue og Vogue Femme.

På initiativ af medlemmer af ballroom-miljøet i København, er Old Way Vogue-sessioner et åbent rum til at øve og udveksle om den tidlige stil med vogue, også kendt som "Pop, Dip & Spin", som danner grundlaget for udviklingen af ​​New Way Vogue og Vogue Femme. Bemærk venligst, at dette ikke er en dansetime, og der er ingen vejledning. Sessionerne er et åbent format for praksis og udveksling inden for rammerne af ballroomkultur.

Hvad er ballroom?
Undergrundsbalscenen har sine rødder så langt tilbage som til 1920'erne i Harlem, New York, og blev skabt af de sorte og latinske transkvinder og Drags. De skabte et nyt sikkert rum på baggrund af racismen, de stod overfor på den hvide festscene. Det udviklede sig til mange nye kategorier, og udviklede sig til et rum for alle queer-farvede mennesker til at skabe og udtrykke dét, som dengang ikke var tilladt at udtrykke i offentligheden.

Selvom samfundet ikke er så adskilt, som det plejede at være, minder vi om, at rummet skabes og styres af farvede mennesker, og vi accepterer ikke nogle former for racisme, homofobi, transfobi, ableism, body shaming eller anden form for diskrimination. Ballroom byder alle velkommen, og vi respekterer alle, uanset race, køn, etnicitet, krop, køn eller status. Ballroom er et sted for kærlighed, sammenhold, kreativitet og gensidig respekt.

Hvis du ikke er en farvet person og/eller en person med queer-erfaring, vil vi gerne gøre opmærksom på, at du er gæst i ballroom-fællesskabet og bør følge reglerne som alle andre. Vær opmærksom på den plads, du tager som gæst, og du vil blive budt velkommen med åbne arme.

Kulturhuset Indre By, Salen

Charlotte Ammundsens Plads 3