Send din projektidé

Størstedelen af de events vi afholder, er samskabte med københavnske kulturentreprenører.

Her kan du læse mere om hvordan du ansøger om et kultursamarbejde, og om muligheder og betingelser ved et samarbejde med os.

FAQ

Hvilke lokaler kan vi benytte?

I Kulturhuset Indre By råder over en række lækre faciliteter som kan rumme små og store kulturevents. Med både kulturscenen Salen, mødelokaler, sportsfaciliteter, café og køkken.

  • Salen er et multivenue som både kan bruges til koncerter, konferencer og bevægelse. Her er plads til 200 gæster
  • Mødelokale 1 er et klassisk lyst mødelokale som også kan benyttes til filmvisninger, debatter og workshops
  • Caféen er et stort, lyst rum med højt til loftet. Den bestyres af Depot som står for mad og drikke og en masse spændende events. Caféen kan benyttes til receptioner, pladerelease, bogreception, akustisk koncert og udstillinger.

Vores faciliteter som understøtter hinanden godt, og ved større arrangementer såsom festivaler eller konferencer kan flere lokaler tages i brug samtidigt.

Hvilket udstyr får vi adgang til?

Ved at indgå i et kulturelt partnerskab med Kulturhus Indre By, vil du kunne få adgang til en masse herligt udstyr som kan understøtte dit event. Kulturhuset Indre By råder eksempelvis over professionelt lydudstyr såsom mixere, mikrofoner og højtalere.

Vi kan også hjælpe med eksempelvis lyssætning, konferencemikrofoner samt projektorer til filmfremvisninger, og vi råder over streamingudstyr.

Kan jeg få eventrådgivning?

Ja!

Er dit event stadig på idéstadiet, står vi til rådighed for at hjælpe dig med at få det til at blive en realitet. Vi kan hjælpe på flere niveauer alt efter hvor mange ressourcer du eller dit netværk har. Vi arbejder altid ud fra den ideologi, at I, der er ejere af idéen, skal kunne bidrage mest muligt til at projektet bliver en realitet og derfor vil vores hjælp og rådgivning altid have fokus på, hvordan du som projektmager løfter opgaven med vores hjælp.

Alt efter hvor langt I er med projektidéen, står vores kulturteam klar med rådgivning og vejledning ift:

  • Idéudvikling
  • Planlægning
  • Fundraising
  • Afvikling
  • PR
Hvilke krav er der til eventmagere?

Sammen med idérige kulturentreprenører, har Kulturhuset Indre By lavet arrangementer i alle afskygninger, og ingen idéer er for tossede til at vi ikke vil give dem et forsøg.

Men der er dog en række krav som skal være opfyldt for at vi kan indgå et samarbejde. For det første skal arrangementet passe ind i vores værdigrundlag.

Derudover er der følgende betingelser for arrangementet:

  • Det skal være åbent for alle uanset køn, etnicitet, seksualitet eller religion
  • Det skal være non profit. Det er tilladt at tage entré til godgørende formål eller til at dække udgifter ifbm. med arrangementet
  • Det må ikke være partipolitisk.

Kulturhuset Indre By er partner i kulturprojektet og vi er altid medafsender på projektet. På trykt materiale og online skal Kulturhuset Indre Bys logo indgå.

Giver eventet ekstra omkostninger for os, så kræver det betaling fra jer. Det kan være i forbindelse med særlige behov for lydudstyr, rengøring, åbning af huset udenfor husets normale åbningstid m.v.

Når vi er enige om et samarbejde, laver vi en konkret aftale omkring lyd, borde, stole, oprydning og salg.

Send os din projektidé

Udfyld skemaet og ansøg om at holde dit kulturprojekt i Kulturhuset Indre By.

Vores programudvalg vurderer de indkommende projektforslag på det ugentlige udvalgsmøde, og herefter vil du høre fra os.