Green Friday var en succes: 654 kg ting og sager fik nyt hjem

Kulturhuset Indre By har endnu engang afholdt Green Friday. Det var atter en stor succes, da næsten 883 kg tøj blev doneret og lidt over 654 kg af det fik nyt hjem at leve videre i.

Green Friday i Kulturhuset Indre By var atter en succes. Til Green Friday kom borgere fra hele Københavnsområdet for at gå på skattejagte blandt sko, tøj, tasker, køkkenting og andet godt.

Flere borgere har været så fantastiske til at rydde deres kælder eller loftrum for lækre sager, og borgerne formåede at samle næsten 883 kg genbrugsguld. Hele 654 kg fik lov til at få et nyt hjem!

De overskydende kilo blev lagt i varme hænder hos Red Barnet.

Green Friday er som bekendt den grønne søster til Black Friday, hvor vi opfordrer til at lette på overforbruget og i stedet bytte mere. Et koncept, som Kulturhuset Indre By har holdt fast i en del år efterhånden. Det er på mange måder et hjertebarn, fordi vi ser bæredygtighed som en af vores kerneværdier. I år var det vigtigt for os også at skabe en workshop, hvor gæsterne til Green Friday kunne blive klogere på, hvordan tøj kan upcyles, og hvordan julekortene også kan blive skabt gennem genbrug.

En stor tak skal lyde til Miljøpunkt Indre By & Christianshavn, som var med til at skabe rammerne for Green Friday.