Kulturhuset Indre By

I den gamle sporvognsremise mellem søerne og det skønne Nansensgadekvarter tilbyder Kulturhuset Indre By alt fra kulturelle arrangementer for børn og voksne i alle aldre til skaterbane, indendørsbaner og mødelokaler.

Kulturhuset Indre By fokuserer særligt på bæredygtighed, bevægelse og naboskab. Dit, mit og vores kulturhus skal være et mødested, hvor vi kan værne om fællesskabet i vores nærområde gennem fantastiske events, der ligger op til sved på panden, kropslig nysgerrighed gennem bevægelse og sammenhold om, hvad vi sammen kan gøre for, at verden bliver et bedre sted at være.

Bæredygtighed

I Kulturhuset Indre By tror vi på, at bæredygtighed skal udfolde sig på to forskellige måder. For det første skal vi tænke på planeten og passe på miljøet. For det andet er det vigtigt for os, at vi har et fokus på hinanden og de sociale lag i samfundet, som skaber bæredygtige måder at møde hinanden på.

I 2023 får vi en nærgenbrugsstation med fokus på genbrug og småreparationer, hvor der løbende vil blive arrangeret events med fokus på bæredygtighed Nærgenbrugsstationen skal fungere som et sted, hvor vi kan samles om at genbruge og reparere mere. Læs mere om den kommende nærgenbrugsstation.

Bevægelse

Bevægelse i Kulturhuset Indre By handler både om dit fysiske og mentale velvære. Vores to haller lægger blandt andet op til fysisk udfoldelse gennem flere typer af indendørs sportsgrene. Derudover har vi en sal, som både bruges til arrangementer, hvor der eksempelvis er behov for en scene eller et mere hyggeligt og afdæmpet miljø at være i.

Naboskab

Vi elsker vores naboer, og vi elsker endnu mere, når de har lyst til at bruge vores kulturhus. Derfor sørger vi altid for at have en god kontakt til lokalmiljøet i forbindelse med vores egenproducerede events. Derudover har vi flere lokale foreninger, som på ugentlig basis benytter vores faciliteter og holder liv i huset.

Har du idéer, som du mener, vi burde høre om, eller vil du deltage aktivt i udviklingen af huset, så kontakt os endelig.

Send os en mail på: kiby@kk.dk