Ny nærgenbrugsstation på vej

I Kulturhuset Indre By venter vi i spænding på, at kalenderen slår 2023, så vi kan fokusere meget mere på tekstil, bytte, reparation og genbrug

Til januar flyver tankerne højt på tekstil, genbrug, bytte og reparation, fordi en ny nærgenbrugsstation for en toårig periode åbner ved Kulturhuset Indre By.

Nærgenbrugsstationen bliver et mødested, hvor vi kan skabe nyt tøj ud af brugte tekstiler, genbruge gamle potter og pander, bytte dit gamle kedelige sengebord til et andet skønt gammelt sengebord og selvfølgelig blive endnu bedre til at reparere ting, selvom de er gået lidt i stykker, i stedet for at smide det ud.

Det bliver en sand genbrugsfest, når det nye år titter frem!

Vi forsøger at inddrage borgerne i Indre By så meget som muligt i opblomstringen af nærgenbrugsstationen, derfor inviterer vi også løbende borgere på besøg til en åben snak om den kommende genbrugsforøgelse. Hold dig opdateret lige her, og hør mere om planerne for nærgenbrugsstationen.

Din nye lokale nærgenbrugsstation bliver i samarbejde skabt af Teknik & Miljøforvaltningen, medarbejdere i Kulturhuset Indre By, Miljøpunkt Indre by, Cph Tool Libray, Fashion Revolution, Catapult Projects og V!GØR.